کودک شش ماهه
نوشته شده توسط : نت ویر

کودک شش ماهه : ممکن است به سختی باور کنید, اما تقریبا به نیمه یک سالگی نوزاد خود رسیده اید! در تنها شش ماه بسیار کوتاه, کودک شما یاد گرفته چطور ارتباط برقرار کند و غذاهای جامد را بخورد.

رشد کودک شش ماهه

طی چند ماه اول زندگی, کودک شما با میزان یک و نیم تا دو پوند در ماه رشد می کرد. اکنون, او باید حداقل دو برابر وزن تولد خود باشد. در شش ماهگی, رشد کودک شش ماهه به حدود ۱ پوند در ماه کند خواهد شد. افزایش قد کودک شما هم به حدود نیم اینچ در ماه کاهش پیدا خواهد کرد.

مهارت های حرکتی کودک شش ماهه

کودک شما ممکن است در شش ماهگی بتواند به تنهایی بشیند. در حالی که در کودک ۵ ماهه  خود را با دستانش نگه می دارند اما طی زمان می توانند بدون کمک بشینند.

کودک شش ماهه شما می تواند احتمالا از پشت به شکم و برعکس غلت بزند. بعضی کودکان با استفاده از این متد غلت زدن در اتاق می گردند یا ممکن است به سمت عقب و جلو سینه خیز بروند. ممکن است متوجه شده باشید که کودکتان روی دست و زانوهایش بلند می شود و خود را به عقب و جلو تکان می دهد.

خواب کودک شش ماهه

بیشتر کودکان شش تا هشت ساعت در شش ماهگی می خوابند. زمانی که کودکان در این سن با به خواب رفتن یا خواب ماندن مشکل دارند, بعضی والدین به سراغ متد توسعه یافته توسط متخصص کودکان ریچارد فربر می روند. متد فربر, همانطور که شناخته شده است, شامل قرار دادن کودک در گهواره زمانی که هنوز بیدار است می باشد

حس های کودک شش ماهه

ممکن است متوجه شده باشید که رنگ روشن هنگام تولد چشم کودکتان تغییر کرده است. چشمان روشن تر تغییرات متعددی پیدا می کند قبل از اینکه در شش ماهگی به رنگ نهایی خود برسد. اگر کودک شما هنوز چشمان آبی دارد, این احتمال وجود دارد که برای همیشه آبی باقی بماند.

تغذیه ی کودک شش ماهه

اگر شما هنوز به کودک خود غذاهای جامد نداده اید, متخصص کودکان شما احتمالا توصیه می کند که در شش ماهگی این کار را شروع کنید. با غلات غنی از آهن در ترکیب با شیر خشک یا شیر مادر شروع کنید. همچنان که کودکتان با غذاهای جامد تطابق پیدا می کند, غذاهای دیگر و سبزیجات را یکی یکی وارد کنید. چند روز صبر کنید و بعد چیز جدیدی را امتحان کنید تا مطمئن شوید کودکتان به آن حساسیت ندارد.

ارتباط کودک شش ماهه

کودک شش ماه شما باید لبخند بزند, بخندد و از خود صدا تولید کند (ماما, بابا). برای اینکه به کودکتان در یادگیری زبان کمک کنید, داستانهایی را هر شب با هم بخوانید.





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 1398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: